Algemene verkoopvoorwaarden My Social Access

Artikel 1- Doel

Deze algemene voorwaarden van verkoop of levering van diensten zijn, zonder beperking of voorbehoud, van toepassing op alle door My Social Access op de website te koop aangeboden producten en/of diensten, op internetadres www.mysocialaccess.be (hierna te noemen « de Site »).

My Social Access is een gedeponeerd handelsmerk van Partena Professional waarvan het hoofdkwartier is gevestigd in de Kartuizersstraat 45, 1000 Brussel geregistreerd bij de Kruispuntbank voor Ondernemingen, onder nummer 0409.536.968.

Met het bestellen op de Site, aanvaardt een natuurlijke persoon of rechtspersoon volledig de algemene verkoopvoorwaarden. Zij zijn op elk moment op de Site in te zien, en prevaleren in voorkomende gevallen boven elke andere versie en de eigen algemene voorwaarden van aankoop en dergelijke van de Klant.

Artikel 2 – Bewijs van de transactie

De klant is gebonden aan zijn bestelling van zodra hij op “Ik bestel” klikt op de pagina “Bestellen” van de site. De op de server van My Social Access geregistreerde gegevens vormen het bewijs van alle transacties tussen My Social Access en zijn klanten. De betaling van de producten gebeurt via een factuur die door Partena Professional wordt opgemaakt en naar de klanten wordt gestuurd na de bevestiging van de bestelling.

Artikel 3 – Prijs – Betalingsvoorwaarden

De geldende prijzen zijn exclusief BTW, waarbij My Social Access zich het recht voorbehoudt de prijzen te wijzigen en/of elke nieuwe belasting of tariefverhoging uit te stellen.

De vermelde prijzen worden in euro uitgedrukt.

De vergoeding van de producten gebeurt door betaling aan Partena Professional. U dient uw bestelling volledig te betalen bij ontvangst van uw factuur.

Artikel 4 - Klachten

De klant kan zijn voorbehoud pas kenbaar maken aan het einde van de inschrijvingsprocedure op de site. Deze voorbehouden moeten gepaard gaan met de motivering van de klacht. Na onderzoek behoudt My Social Access zich het recht voor om de door de klant betaalde prijs terug te betalen of het equivalent van het product aan te bieden. Elke klacht en/of betwisting van de klant ten opzichte van My Social Access moet worden geformuleerd, uitsluitend per e-mail, ten laatste 48 uur vanaf het moment dat ze zich voordoen, op straffe van verval.

Artikel 5 – bedenktijd

De producten worden per e-mail geleverd op het adres dat bij de bestelling is opgegeven. In overeenstemming met de klant begint My Social Acces met de uitvoering van zijn immateriele dienst vóór het einde van de herroepingstermijn van 14 dagen.

De partijen komen aldus overeen, dat men met de aankoop van een product, zich niet zal kunnen beroepen op zijn herroepingsrecht.

Artikel 6 – Intellectueel en Industrieel eigendom

My Social Access verleent de klant een persoonlijke, niet exclusieve, niet overdraagbare licentie, om gebruik te maken van de van de Site gedownloade Producten. Deze licentie geeft het recht om, strikt persoonlijk en/of in het kader van de professionele activiteit van de Klant, gebruik te maken van het Product.

Elke gehele of gedeeltelijke reproductie of afbeelding voor andere, met name commerciële, doeleinden, op welke media dan ook, is verboden. Het niet respecteren van dit verbod wordt als overtreding beschouwd, wat kan leiden tot civiel- en strafrechtelijke maatregelen jegens de overtreder.

De Producten, de inhoud van de Producten, de lijst van Producten en de gehele inhoud van de Site worden beschermd door de wetgeving inzake het auteursrecht, en in het algemeen, inzake het recht op intellectueel eigendom. Geen enkele vermelding of gebruik van op de Site getoonde handelsmerken, handelsnamen, acroniemen, logo’s, tekeningen of foto’s zullen kunnen worden gedaan, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van My Social Access. Elke reproductie en elk gebruik, waar niet vooraf uitdrukkelijk toestemming voor is gegeven, wordt gezien als imitatie en wordt civiel en strafrechtelijk vervolgd. Bovendien zal aan gebruik, dat tegen goed fatsoen en moraal ingaat, geen toestemming worden gegeven. Meer informatie over ons Privacy Policy vindt U hier.

Artikel 7 – Aansprakelijkheid

My Social Access garandeert de Klant, dat aan de Producten de uiterste zorg wordt besteed, opdat zij voldoen aan de beschrijving, die op het moment van bestelling op de site wordt getoond.

De klant erkent en aanvaardt dat de voorgestelde producten op geen enkele manier de resultaten garanderen die de klant op de sociale netwerken behaalt.

Indien de Klant het noodzakelijk acht, wordt hij aldus uitgenodigd de kwaliteit en geschiktheid van elk Product te laten verifiëren door een gekwalificeerde deskundige.

My Social Access biedt aldus, uitdrukkelijk of impliciet, geen enkele garantie voor met name de waarde, de kwaliteit, de overeenkomst met de beschrijving, de geschiktheid van de site of een Product voor een specifiek gebruik. My Social Access geeft geen garantie dat het gebruik, of het gevolg van het gebruik, van de via de site beschikbare items juist, exact, passend, degelijk of van enige kwaliteit is. Foto’s, tekeningen of Productspecificaties zijn van niet-contractuele aard.

In geen geval kan My Social Access verantwoordelijk worden gesteld voor het misbruik van sociale netwerken door de gebruiker.

Artikel 8 – Privacy

My Social Access creëert en beheert bestanden, die de persoonlijke gegevens van al zijn Klanten bevatten.

Het verzamelen van deze persoonlijke gegevens heeft als doel, My Social Access in staat te stellen de desbetreffende accounts te beheren. My Social Access behoudt zich het recht voor deze statistieken openbaar en voor derden beschikbaar te maken, op anonieme basis, onder de voorwaarden van de wettelijke bepalingen.

De klant aanvaardt expliciet dat My Social Access zijn persoonlijke gegevens voor directe marketingdoeleinden kan gebruiken, of voor de hierin genoemde doeleinden, onder voorbehoud van toepassing van de huidige wet- en regelgeving.

Op grond van de wet van 8 december 1992, heeft elke Klant het recht bezwaar aan te tekenen, en het recht van toegang tot en rectificatie van de hem betreffende gegevens, verschaft in het kader van de activering van zijn account op de Site, of de aankoop van producten. Elke Klant kan aldus eisen dat de hem betreffende gegevens, herzien, vervolledigd, bijgewerkt of verwijderd worden, indien zij onjuist, onvolledig, dubbelzinnig of verouderd zijn. Om zich op één van deze rechten te kunnen beroepen, dient u een e-mail te zenden naar het volgende adres: support@mysocialaccess.be. Dit e-mailadres is beveiligd tegen spambots. Om haar te openen dient u Javascript te activeren.

Eén of meerdere "cookies" kunnen op de harde schijf van de computer van elke Klant worden geplaatst, voornamelijk om My Social Access in staat te stellen de Klant te herkennen, zodra hij verbinding maakt met de Site, om het beheer van zijn account te vergemakkelijken, en om de desbetreffende statistieken op de Site te genereren. Elke Klant geeft toestemming voor de plaatsing van "cookies", en het gebruik daarvan door My Social Access. De klanten worden geïnformeerd over de mogelijkheid om bezwaar te maken tegen het plaatsen van "cookies", met name met navigatiesoftware als Internet Explorer et Netscape Navigator.

Artikel 9 – Ongeldigheid – Overmacht – Toegepast recht en bevoegde Rechtbank

Als een bepaling in deze algemene voorwaarden, om welke reden dan ook, niet toepasbaar blijkt te zijn, zal dit niet gelden voor de toepassing van andere bepalingen in de algemene voorwaarden. De als niet toepasbaar beoordeelde bepaling zal worden vervangen door een, die er zo veel mogelijk op lijkt.

Noch My Social Access, noch de klant zal aansprakelijk worden gesteld voor het niet nakomen in geval van overmacht, met name, maar niet uitsluitend, in geval van oorlog, rellen, opstand, transportonderbreking, een import- of exportprobleem, staking, uitsluiting, schaarste, brand, aardbeving, storm, overstromingen.

Deze algemene voorwaarden zijn uitsluitend onderhevig aan het Belgisch recht. In geval van een geschil, zijn alleen de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Brussel bevoegd.

© Partena Professional 2019

Privacy verklaring

Partena Professional besteedt al jaren alle nodige aandacht aan de bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens. Dat gebeurt in het kader van de wet van 8 december 1992 en sinds 25/05/2018 in het kader van de Europese Verordening 2016/679 van 27 april 2016, beter bekend als GDPR.

Welke principes leven we na?

We zorgen er altijd voor dat de gevraagde en/of meegedeelde persoonsgegevens toereikend, juist (en, indien nodig, geactualiseerd), ter zake dienend en niet bovenmatig zijn ten opzichte van de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld. We waarborgen ook transparantie, naleving van wettelijke bepalingen, vertrouwelijkheid, een passend niveau van beveiliging en bovenal respect voor uw rechten.

Voor wie is deze privacyverklaring bestemd?

Onze privacyverklaring is van toepassing op elke verwerking van persoonsgegevens door Partena Professional en zijn verschillende entiteiten:

Ze is van toepassing op alle klanten, prospecten, bezoekers van onze portals en websites, maar ook op wie ons ter plaatse bezoekt.

Graag verwijzen wij ook naar de website van Unie Sociale Secretariaten waar u meer info vindt over de GDPR richtlijnen voor de sociale secretariaten.

Wie is verantwoordelijk voor de verwerking?

De entiteiten van de groep Partena Professional zijn verantwoordelijk voor de gegevensverwerking die zij uitvoeren. Er zijn wel twee uitzonderingen:

In beide gevallen wordt de verwerking uitgevoerd als verwerker en valt ze onder een verwerkingsovereenkomst die garandeert dat de gegevens alleen worden verzameld en verwerkt volgens de instructies van de klant.

Welke persoonsgegevens verwerkt Partena Professional?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die betrekking hebben op een natuurlijke persoon en aan de hand waarvan die persoon kan worden geïdentificeerd of identificeerbaar is. Ze zijn eigendom van die persoon.

De verwerkte gegevens zijn gegroepeerd in verschillende categorieën:

Al deze gegevens worden ons rechtstreeks door u of door uw werkgever meegedeeld, met name wanneer wij als verwerker optreden.

Op welke wettelijke basis worden uw persoonsgegevens verwerkt?

We baseren ons voor de verwerking van uw gegevens op de volgende rechtsgrondslagen:

Voor welke doeleinden verwerken wij uw gegevens?

Hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens?

Uw gegevens worden zo lang bewaard:

Deze bewaartermijnen zullen dus variëren naar gelang van de aard van de verleende dienst.

Worden uw gegevens doorgegeven aan derden?

In het kader van ons My Social Access aanbod worden uw gegevens gedeeld met onze partner met het oog op een vlotte werking.

We kunnen genoodzaakt zijn uw persoonsgegevens door te geven:

Wij verkopen uw persoonsgegevens niet aan derden.

Wij passen de Europese regelgeving toe met betrekking tot de internationale doorgifte van persoonsgegevens.

Wat doet Partena Professional om uw gegevens te beschermen?

Partena Professional past dagelijks een reeks maatregelen toe om de bescherming van persoonsgegevens te verzekeren, zoals:

Intern: het wijzigen van de rechten en toegang is alleen mogelijk met toestemming van de verantwoordelijken en met inachtneming van de relevante procedures. Extern: klanten hebben alleen toegang tot hun eigen gegevens.

Wat zijn uw rechten en wat moet u doen om ze uit te oefenen?

Als u een personeelslid bent van een werkgever die klant is bij Partena Sociaal Secretariaat of Partena Business Solutions moet u zich tot uw werkgever richten om uw rechten uit te oefenen.

Recht van inzage

U hebt recht om inzage te verkrijgen van de persoonsgegevens die wij over u hebben.

Om uw verzoek in te dienen, stuurt u een brief naar Partena Professional – DPO Office, Kartuizersstraat 45, 1000 Brussel of mailt u naar privacy@partena.be

We bezorgen u de gevraagde informatie binnen een maand na ontvangst van uw verzoek.

Afhankelijk van de complexiteit van de verzoeken en van het aantal verzoeken kan die termijn indien nodig met nog eens 2 maanden worden verlengd. We brengen u dan binnen een maand na ontvangst van het verzoek van deze verlenging op de hoogte.

Bij repetitieve verzoeken behouden we ons het recht voor op basis van hun administratieve kosten een redelijke vergoeding aan te rekenen.

Recht op rectificatie

Als u vaststelt dat uw persoonsgegevens:

dan hebt u het recht om ze te laten rectificeren of aanvullen.

Om uw verzoek in te dienen, stuurt u een brief naar Partena Professional – DPO Office, Kartuizersstraat 45, 1000 Brussel of mailt u naar privacy@partena.be

Vermeld duidelijk welke gegevens gewijzigd of aangevuld moeten worden.

Recht op gegevenswissing (‘recht op vergetelheid’)

U hebt het recht om wissing van uw persoonsgegevens te vragen.

Om uw verzoek in te dienen, stuurt u een brief naar Partena Professional – DPO Office, Kartuizersstraat 45, 1000 Brussel of mailt u naar privacy@partena.be

Vermeld duidelijk de reden van uw verzoek.

Dit recht op gegevenswissing heeft geen absolute gelding en is niet van toepassing wanneer de verwerking noodzakelijk is om te voldoen aan een wettelijke of contractuele verplichting.

Recht op beperking van de verwerking

U hebt het recht om beperking van de verwerking van uw gegevens te verkrijgen in volgende gevallen:

Om uw verzoek in te dienen, stuurt u een brief naar Partena Professional – DPO Office, Kartuizersstraat 45, 1000 Brussel of mailt u naar privacy@partena.be

Vermeld duidelijk de reden van uw verzoek.

Recht op overdraagbaarheid van gegevens

U hebt het recht uw persoonsgegevens, die door Partena Professional zijn verwerkt, in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te verkrijgen.

Dit heeft alleen betrekking op gegevens waarvan de verwerking berust op toestemming of op een overeenkomst en op voorwaarde dat de verwerking via geautomatiseerde procedés wordt verricht.

Om uw verzoek in te dienen, stuurt u een brief naar Partena Professional – DPO Office, Kartuizersstraat 45, 1000 Brussel of mailt u naar privacy@partena.be

Vermeld duidelijk de reden van uw verzoek.

Het recht op gegevenswissing blijft in elk geval steeds mogelijk.

Recht van bezwaar

U hebt te allen tijde het recht om vanwege met uw specifieke situatie verband houdende redenen bezwaar te maken tegen de verwerking van u betreffende persoonsgegevens, maar alleen als die verwerking haar rechtsgrondslag vindt in het gerechtvaardigd belang van de werkgever. Er is geen recht van bezwaar voor gegevens verwerkt krachtens een overeenkomst of wettelijke verplichtingen.

Om uw verzoek in te dienen, stuurt u een brief naar Partena Professional – DPO Office, Kartuizersstraat 45, 1000 Brussel of mailt u naar privacy@partena.be

Vermeld duidelijk de reden van uw verzoek.

Recht om klacht in te dienen

U hebt steeds het recht een klacht in de dienen bij de toezichthoudende autoriteit indien u van mening bent dat de verwerking van uw persoonsgegevens door Partena Professional een inbreuk maakt op de GDPR.

De Toezichthoudende autoriteit is de Gegevensbeschermingsautoriteit, Drukpersstraat 35, 1000 Brussel, Tel +32 (0)2 274 48 00, website: www.gegevensbeschermingsautoriteit.be.

Beschikt Partena Professional over een Data Protection Officer? Ja, hiermee kan per mail contact worden op privacy@partena.be of per brief gericht aan Partena Professional – DPO, Kartuizersstraat 45, 1000 Brussel.

Partena Professional waarborgt niet dat de privacy-bepalingen op de websites waarnaar op deze site een link is geplaatst, op gelijkwaardige wijze worden nageleefd.

Versie 10/03/2020